Doradztwo techniczne, sprzedaż oraz serwis

Kastety do pomiaru frezowania

Przymiar do pomiaru powierzchni frezowanej produkcji SOLVTECH

Na czym polega frezowanie?

Frezowanie nawierzchni drogowych jest procesem umożliwiającym szybkie przeprowadzenie naprawy lub remontu nawierzchni dróg i ulic, poprzez usunięcie nawierzchniowej warstwy betonu lub asfaltu, zdjęcie najbardziej wierzchniej z ich powłoki oraz usuniecie powstałych kolein i falistości, bez konieczności układania nowej warstwy nawierzchni. Poprzez usunięcie najbardziej wierzchnich powłok asfaltowych, remont dróg czy ulic odbyć się może szybko i z minimalnym ograniczeniem dla wyłączenia przedmiotowego odcinka z ruchu pojazdów, jak również pozwala na ograniczenie uciążliwości w prowadzonych pracach ze względu na to, że droga nie powstaje od podstaw, a jedynie poddana zostaje naprawie. Frezowane fragmenty nawierzchni gotowe są do użytkowania niemalże bezpośrednio po przeprowadzeniu procesu frezowania, a materiał uzyskany z fragmentów nawierzchni może być po specjalnej obróbce ponownie wykorzystany do budowy dróg, co redukuje liczbę powstających odpadów i przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.

Usuwanie asfaltu w przedstawiony powyżej sposób pozwala na realizowanie remontów, modernizacji i napraw bieżących w różnym zakresie. Do procesu frezowania używa się specjalistycznych maszyn
i urządzeń. Przy użyciu frezarek można prowadzić zarówno naprawy bieżące, polegające na punktowym zrywaniu asfaltu, jak i usuwać nawierzchnie z całej długości odcinka drogi czy ulicy. Niejednokrotnie, przy dobrym stanie warstwy wiążącej, likwidacja kolein i nierówności jest rozwiązaniem najbardziej optymalnym, ogranicza jednocześnie koszt samego remontu oraz czas jego trwania.

Kastety

Jakie powierzchnie można poddać procesowi?

Frezowaniu można poddać powierzchnie asfaltowe i betonowe, koleiny i wypukłości na drogach i innych nawierzchniach, profilowaniu przy wykorzystaniu frezów można poddawać wszelkie warstwy ścieralne. W efekcie dzięki procesowi opisanemu powyżej przeprowadzać można cząstkowe remonty dróg lub poddawać je rozbiórce całkowitej. W wyniku jego przeprowadzenia poprawić można jakość i właściwości użytkowanej nawierzchni, ich tekstury, równości, właściwości antypoślizgowych.

Urządzenie pomiarowe do sprawdzania głębokości frezów

Jest to zestaw przymiarów stosowanych w drogownictwie do mierzenia i określania głębokości frezów powstałych w procesie frezowania. Rowki uwzględnione na przymiarach mają swój odnośnik w parametrach bębnów frezujących. Urządzenie pomiarowe oferowane przez naszą firmę stworzone jest do frezów przeprowadzanych przez standardowe bębny frezujące, bębny korekcyjne i drobno frezujące oraz bębny typu Eco Cutter.
Przymiar do pomiaru powierzchni frezowanej może zostać stworzony według wskazań Klienta oraz parametrów przez niego podanych. Przymiary docinamy dla wartości LA 10, LA 12, LA 15, LA 18, LA 20, LA 25, na potrzeby badań prowadzanych zarówno w laboratoriach jak i na terenach budowy i remontów dróg. Łatwy w użyciu, czytelny w formie oraz praktyczny poprzez swoje wymiary, a przez precyzję wykonania bardzo dokładny. Zapraszamy do zapoznania się z produktem i do składania zamówień.

Szanowni Państwo,

mimo sytuacji, która dotknęła nas wszystkich pragnę zapewnić Państwa o tym, że firma SOLVTECH cały czas przyjmuje i realizuje zlecenia oraz że cały czas gotowi jesteśmy do pomocy.

W związku z epidemią koronawirusa, dokładamy wszelkich starań aby świadczone przez nas usługi odbywały się zgodnie z wymogami sanitarnymi i bezpieczeństwa. Zaznaczam, że nasza firma pracuje normalnie, aby świadczyć usługi dla Państwa, służymy pomocą w utrzymaniu dobrze działających laboratoriów i sprawności pracujących w nich urządzeń.

Jednocześnie zapewniam, że wyposażam wszystkich pracowników w  niezbędne artykuły sanitarne, maski, rękawice oraz środki dezynfekujące zarówno do pracy stacjonarnej w naszym serwisie jak i pracy podczas delegacji w Państwa laboratoriach.

Aby uniknąć niepotrzebnego zagrożenia i ewentualnych kontaktów z potencjalnymi zarażającymi i osobami chorymi oraz aby chronić zarówno Państwa, jako naszych Klientów, jak również naszych pracowników –
w celu ograniczenia wizyt na poczcie prosimy o umożliwienie nam wysyłania dokumentów firmowych, faktur i innych pism do Państwa wyłącznie drogą elektroniczną.

Formularz zgody na dostarczanie przez nas faktur w formie elektronicznej do pobrania TUTAJ. Zachęcamy do wypełnienia druku i odesłania skanu na adres email: ksiegowosc@solvtech.pl

Jesteśmy dostępni dla Państwa codziennie od poniedziałku do piątku,  w godzinach 08:00 – 16:00.

Prosimy pozostać w zdrowiu, mamy nadzieję, że pomimo obecnie panującej pandemii, przedsięwzięte środki bezpieczeństwa pozwolą zarówno mnie jak i moim pracownikom w dalszym ciągu świadczyć usługi i służyć Państwu pomocą.

Z poważaniem,

Mariusz Kotowski

Właściciel firmy SOLVTECH

Drgania wymuszone to takie, które powstają pod wpływem działania periodycznej siły zewnętrznej. Jednak, co ważne, nie powoduje ona zmian parametrów układu drgań. Poprzez istnienie sił tarcia, drgania swobodne, prędzej czy później, muszą zaniknąć. Chcąc temu zapobiec, należy w sposób ciągły pobudzać układu drgający za pomocą drgań wymuszonych. Chcąc dokładniej przyjrzeć się drganiom wymuszonym, można zauważyć, że w pierwszym etapie układ wykonuje drgania mieszane, powstałe jako nałożenie drgań wymuszonych i drgań własnych układu. Po pewnym czasie drgania własne ulegają wytłumieniu, ich amplituda stopniowo maleje. Rośnie natomiast amplituda drgań wymuszonych, drgania własne praktycznie wygasły i występują tylko drgania wymuszone.

Istotnym zagadnieniem, jakie wiąże się z drganiami wymuszonymi, jest rezonans. Objawia się on wzrostem amplitudy drgań układu drgającego dla określonej częstotliwości siły wymuszającej. Częstotliwość, dla której drgania mają największą amplitudę, nazywa się częstotliwością rezonansową.

 

Na powyższych wykresach widać, że w pobliżu częstości własnej krzywa w sposób gwałtowny rośnie do nieskończoności. Dzieje się tak, ponieważ nie zostały uwzględnione tłumienia drgań przez tarcie. W rzeczywistości krzywa zagina się (przestaje rosnąć) w pobliżu częstości własnej i w tym miejscu amplituda osiąga maksymalny poziom. Im mniejsze tłumienie, tym większa maksymalna amplituda wychylenia. Zjawisko gwałtownego narastania amplitudy drgań dla częstości drgań w pobliżu częstości własnej nazywamy rezonansem.

Rezonans jest powszechnym zjawiskiem w przyrodzie i technice. Może mieć negatywne i pozytywne skutki. 7 listopada 1940 r. w mieście Tacoma w Stanach Zjednoczonych doszło do zawalenia się mostu. Główne przęsło mostu miało długość 840 m przy szerokości jedynie 12 metrów. Skutkiem tego była niezwykła wiotkość budowli. Już w trakcie budowy robotnicy mieli mdłości, a później most stał się atrakcją turystyczną i nazywano go „galopującą Gertie”. Po zaledwie 4 miesiącach użytkowania, 7 listopada 1940 r., doszło do katastrofy. W czasie sztormu silny wiatr wiejący od strony oceanu osiągnął prędkość 56–67 km/h i wprowadził most w drgania. Nie było żadnych ofiar w ludziach. Jedyną ofiarą śmiertelną był czarny, trójnogi cocker spaniel angielski o imieniu Tubby, który spadł do wody. Pies uwięziony był czarnym samochodzie, który znajdował się na moście. Innym przykładem katastrofy budowlanej, która została spowodowana przez drgania, było zawalenie się budynku w okręgu administracyjnym Szabhar, nieopodal Dhaki w Bangladeszu. Katastrofa miała miejsce 24 kwietnia 2013 r. W budynku mieściło się kilka fabryk odzieży, bank i wiele sklepów. Architekt, który zaprojektował wieżowiec powiedział, że miał on mieć pięć pięter, a nie osiem (bez jego wiedzy, nielegalnie dobudowano 3 kondygnacje). Według śledczych przyczyną zawalenia się budynku były wibracje wielkich generatorów. Konstruktorzy nie przewidzieli, że w budynku będą znajdować się ciężkie maszyny tekstylne i generatory. W wyniku katastrofy zginęło 1127 osób, a około 2500 odniosło obrażenia. Została ona uznana za największą katastrofę budowlaną pod względem liczby ofiar śmiertelnych w czasach współczesnych.

Informacje dot. działań SOLVTECH w związku z koronawirusem
X